37
11

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress pod kątem lokalnego SEO

Prowadzisz lokalny biznes, jednak czujesz że jest to moment na rozwój? Otworzenie nowego sklepu stacjonarnego wiąże się jednak z ogromnymi kosztami, dodatkowymi pracownikami oraz zadaniami. Warto więc rozważyć nieco łatwiejsze rozwiązanie – internet. Przenieś swój sklep do sieci i zacznij pozyskiwać nowych odbiorców. Dowiedz się jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego wordpress i dlaczego nie warto rezygnować z lokalności.

Czym jest lokalne SEO?

Search Engine Optimization to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym wygląda to w ten sam sposób, jednak należy zwrócić szczególną uwagę na grupę odbiorców oraz charakterystykę krajobrazu miejsko-kulturowego. Musisz wiedzieć, jak komunikować się z lokalnymi klientami, aby później móc zabłysnąć pod kątem rozwoju turystyki. 

Dlaczego potrzebujesz mieć swoje miejsce w sieci?

Jeśli zależy Ci na stabilnej pozycji, musisz wiedzieć, jak wyprzedzić konkurencję. Sklep internetowy pozwoli Ci dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki umieszczonym w sieci informacjom staniesz się bardziej przystępny. Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress jest więc dobrym rozwiązaniem do zaprezentowania swojej oferty w ciekawy sposób. 

Dlaczego warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie? 

Jeśli wciąż masz wątpliwości, być może rozwieją je statystyki ostatnich lat:

 

  • Niemal 50% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm.
  • 80% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów stacjonarnych.
  • 1 na 3 klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową
  • Połowa klientów odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.

Najważniejsze czynniki rankingowe dla lokalnego SEO

Zanim zaczniesz myśleć o optymalizacji, poznaj działanie wyszukiwarki oraz dowiedz się, na co zwraca szczególną uwagę, oceniając jakość danej strony:

 

  • autorytet domeny,
  • odpowiednio zaimplementowane dane kontaktowe,
  • oryginalna, autorska treść,
  • wysoka jakość linków przychodzących,
  • wizytówka Google My Business zintegrowana z Google Maps,
  • opinie, komentarze, oceny użytkowników,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • wizerunek w mediach społecznościowych.

WordPress to źródło możliwości!

Wiesz już jakie korzyści płyną z działalności lokalnej. Strategia ta jest skierowana przede wszystkim do sklepów z adresem stacjonarnym. Pandemia COVID-19 pokazała jednak, jak bardzo cenimy sobie wygodę i bezpieczeństwo zakupów online. Platforma WooCommerce jest więc świetnym miejscem do tego, aby przenieść swój biznes w świat cyfrowy. Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress stwarza możliwość poprawienia zysków, a w końcu o to nasz wszystkim chodzi!