Prowadzisz lokalny biznes, jednak czujesz że jest to moment na rozwój? Otworzenie nowego sklepu stacjonarnego wiąże się jednak z ogromnymi kosztami, dodatkowymi pracownikami oraz zadaniami. Warto więc rozważyć nieco łatwiejsze rozwiązanie – internet. Przenieś swój sklep do sieci i zacznij pozyskiwać nowych odbiorców. Dowiedz się jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego wordpress i dlaczego nie warto rezygnować z lokalności.
Czym jest lokalne SEO?
Search Engine Optimization to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym wygląda to w ten sam sposób, jednak należy zwrócić szczególną uwagę na grupę odbiorców oraz charakterystykę krajobrazu miejsko-kulturowego. Musisz wiedzieć, jak komunikować się z lokalnymi klientami, aby później móc zabłysnąć pod kątem rozwoju turystyki.
Dlaczego potrzebujesz mieć swoje miejsce w sieci?
Jeśli zależy Ci na stabilnej pozycji, musisz wiedzieć, jak wyprzedzić konkurencję. Sklep internetowy pozwoli Ci dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki umieszczonym w sieci informacjom staniesz się bardziej przystępny. Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress jest więc dobrym rozwiązaniem do zaprezentowania swojej oferty w ciekawy sposób.
Dlaczego warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie?
Jeśli wciąż masz wątpliwości, być może rozwieją je statystyki ostatnich lat:
- Niemal 50% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm.
- 80% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów stacjonarnych.
- 1 na 3 klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową
- Połowa klientów odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.
Najważniejsze czynniki rankingowe dla lokalnego SEO
Zanim zaczniesz myśleć o optymalizacji, poznaj działanie wyszukiwarki oraz dowiedz się, na co zwraca szczególną uwagę, oceniając jakość danej strony:
- autorytet domeny,
- odpowiednio zaimplementowane dane kontaktowe,
- oryginalna, autorska treść,
- wysoka jakość linków przychodzących,
- wizytówka Google My Business zintegrowana z Google Maps,
- opinie, komentarze, oceny użytkowników,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- wizerunek w mediach społecznościowych.
WordPress to źródło możliwości!
Wiesz już jakie korzyści płyną z działalności lokalnej. Strategia ta jest skierowana przede wszystkim do sklepów z adresem stacjonarnym. Pandemia COVID-19 pokazała jednak, jak bardzo cenimy sobie wygodę i bezpieczeństwo zakupów online. Platforma WooCommerce jest więc świetnym miejscem do tego, aby przenieść swój biznes w świat cyfrowy. Pozycjonowanie sklepu internetowego WordPress stwarza możliwość poprawienia zysków, a w końcu o to nasz wszystkim chodzi!