29
5

Komu zlecić pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem zajmuje się teraz naprawdę wiele agencji interaktywnych. Pozycjonują wielkie firmy i freelancerzy, którzy pracują przy tym po godzinach. Każdy chce teraz być w topach Google, a to otwiera pozycjonerom ogromne pole do popisu. Pozycjonowanie stron internetowych lepiej jest zawsze zlecić komuś, kto się na tym zna i odnosi realne efekty. Nie ma natomiast znaczenia, jak duża jest jednostka.

Pozycjonowanie stron w dużej czy małej firmie? Teoretycznie można powiedzieć, że duże firmy będą nam w stanie zagwarantować lepszą jakość, ale nie jest to prawda. W rzeczywistości jest tak, że to właśnie te mniejsze mogą sobie pozwolić na to, żeby poświecić danemu klientowi więcej czasu i dokładniej zająć się tym, co zostało zlecone. Mniejsze firmy chcą się też rozwijać i inwestują w rozwiązania, które posiadają duże firmy. Mała firma może się w tym przypadku spisać tak samo dobrze, jak duża. Audyt strony www i pozycjonowanie powinno się zlecić komuś, kto może się pochwalić realnymi efektami. Ludzie bardzo często kierują się samymi wynikami z wyszukiwarki, a one nie zawsze są miarodajne. To, że dana firma dobrze promuje siebie, nie oznacza wcale, że jest w stanie promować kogoś innego. Firma, która oferuje bardzo tanie pozycjonowanie, może nie mieć wystarczających umiejętności, a nawet chęci do tego, żeby rzeczywiście zawalczyć o pozycje dla nas. Wtedy pojawi się problem, bo zainwestujemy, a nic z tego nie wyciągniemy. Dobrze jest korzystać z poleceń. Gdy ktoś nam poleca daną firmę, to znaczy, że odniósł z nią realne efekty i warto z taką firmą współpracować. Natomiast gdy szukamy sami, to nie zawsze udaje nam się dobrze znaleźć. Tak jest naprawdę w każdej branży. Dlatego korzystanie z poleceń w branży SEO to naprawdę bardzo dobry pomysł. Jeżeli masz duży budżet, to inwestuj w pozycjonowanie w firmach, które mają na rynku wypracowaną dobrą renomę. W innym przypadku poszukaj freelancerów, którzy wykonują mało zleceń, ale robią to dobrze. Wtedy wydatek będzie dawał rezultaty.