Samo posiadanie strony internetowej to współcześnie za mało, aby móc zyskać rozpoznawalność w sieci. Konieczna jest znajomość szeregu czynników rankingowych oraz tworzenie oryginalnych treści, chociaż często zdarza się, że i to nie wystarcza. Z pomocą przychodzi audyt SEO, który pozwoli ocenić, co robisz źle i podpowie, jak naprawić nieprawidłowości na stronie.
Jeśli interesuje Was rozwinięcie tego tematu, zachęcamy do odwiedzenia strony https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/, na której dowiesz się więcej na temat profesjonalnego audytu SEO.
Audyt SEO – co to jest?
Jest to szereg czynności, które polegają na ocenie poziomu danej strony internetowej w oparciu o ściśle ustalone standardy i przepisy. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to niezależna ocena ekspercka, która może zostać przeprowadzona manualnie, automatycznie lub manualno-automatycznie.
Elementy audytu SEO
W pierwszej kolejności ocenie poddawane są aspekty techniczne strony on-site i off-site. W zależności od charakteru strony lista ta może być znacznie dłuższa, jednak najważniejsze elementy to:
- tytuł,
- przyjazny adres URL,
- meta tagi,
- nagłówki,
- słowa kluczowe,
- treść,
- multimedia,
- mapa witryny i plik robots.txt,
- link building,
- prędkość ładowania strony,
- responsywność i mobilność,
- certyfikat bezpieczeństwa SSL.
Kolejnym elementem jest ocena widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym miejscu dokonuje się analizy konkurencji, odbiorców, promocji w mediach społecznościowych, linkowania zewnętrznego bądź – w zależności od potrzeb – wirtualnej wizytówki w kontekście lokalnych strategii SEO.
Jakie błędy popełniamy najczęściej?
Praktyka SEO pokazała nam, jakie błędy zdarzają się najczęściej podczas nieumiejętnej optymalizacji. Należy więc uważać w pierwszej kolejności na zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, błędnie zapisany adres URL, źle zastosowane znaczniki i meta tagi, błędne anchory, zduplikowaną treść, niedziałające linkowanie oraz niską prędkość ładowania strony.
Kiedy wykonać audyt?
- aby określić sytuację rynkową dla nowej strony internetowej,
- w trakcie dokonywania dużych zmian w witrynie,
- po większych aktualizacjach Google,
- w celu usunięcia kary Google,
- po zmianie strategii,
- po przejęciu strony od innego właściciela.
Ile trwa proces przeprowadzania audytu SEO?
Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Może trwać kilka dni lub tygodni w przypadku małej bądź średniej firmy, i do miesiąca, jeśli mowa o dużym przedsiębiorstwie. Grunt to cierpliwość.
Wnioski
Pamiętaj, że audyt nie rozwiąże Twoich problemów. Jednak pozwoli Ci je dostrzec i zrozumieć, a także dostarczy instrukcję, co powinieneś zrobić. Jest to naprawdę przydatne narzędzie, które ocenia efektywność działań. Celem jest zwiększanie zysków oraz klikalność. Warto więc zadbać o strukturę swojej witryny.