6
8

Jak poprawić funkcjonowanie strony? Audyt SEO na dobry początek!

Samo posiadanie strony internetowej to współcześnie za mało, aby móc zyskać rozpoznawalność w sieci. Konieczna jest znajomość szeregu czynników rankingowych oraz tworzenie oryginalnych treści, chociaż często zdarza się, że i to nie wystarcza. Z pomocą przychodzi audyt SEO, który pozwoli ocenić, co robisz źle i podpowie, jak naprawić nieprawidłowości na stronie.

 

Jeśli interesuje Was rozwinięcie tego tematu, zachęcamy do odwiedzenia strony https://www.grupa-icea.pl/audyt-seo/, na której dowiesz się więcej na temat profesjonalnego audytu SEO.

Audyt SEO – co to jest?

Jest to szereg czynności, które polegają na ocenie poziomu danej strony internetowej w oparciu o ściśle ustalone standardy i przepisy. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest to niezależna ocena ekspercka, która może zostać przeprowadzona manualnie, automatycznie lub manualno-automatycznie. 

Elementy audytu SEO

W pierwszej kolejności ocenie poddawane są aspekty techniczne strony on-site i off-site. W zależności od charakteru strony lista ta może być znacznie dłuższa, jednak najważniejsze elementy to:

 

  • tytuł,
  • przyjazny adres URL,
  • meta tagi,
  • nagłówki,
  • słowa kluczowe,
  • treść,
  • multimedia,
  • mapa witryny i plik robots.txt,
  • link building,
  • prędkość ładowania strony,
  • responsywność i mobilność,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL.

 

Kolejnym elementem jest ocena widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W tym miejscu dokonuje się analizy konkurencji, odbiorców, promocji w mediach społecznościowych, linkowania zewnętrznego bądź – w zależności od potrzeb – wirtualnej wizytówki w kontekście lokalnych strategii SEO.

Jakie błędy popełniamy najczęściej?

Praktyka SEO pokazała nam, jakie błędy zdarzają się najczęściej podczas nieumiejętnej optymalizacji. Należy więc uważać w pierwszej kolejności na zbyt duże zagęszczenie słów kluczowych, błędnie zapisany adres URL, źle zastosowane znaczniki i meta tagi, błędne anchory, zduplikowaną treść, niedziałające linkowanie oraz niską prędkość ładowania strony. 

Kiedy wykonać audyt? 

  • aby określić sytuację rynkową dla nowej strony internetowej,
  • w trakcie dokonywania dużych zmian w witrynie,
  • po większych aktualizacjach Google,
  • w celu usunięcia kary Google,
  • po zmianie strategii,
  • po przejęciu strony od innego właściciela.

Ile trwa proces przeprowadzania audytu SEO?

Czas wykonania audytu zależy w głównej mierze od wielkości danej strony internetowej oraz jej złożoności. Może trwać kilka dni lub tygodni w przypadku małej bądź średniej firmy, i do miesiąca, jeśli mowa o dużym przedsiębiorstwie. Grunt to cierpliwość.

Wnioski

Pamiętaj, że audyt nie rozwiąże Twoich problemów. Jednak pozwoli Ci je dostrzec i zrozumieć, a także dostarczy instrukcję, co powinieneś zrobić. Jest to naprawdę przydatne narzędzie, które ocenia efektywność działań. Celem jest zwiększanie zysków oraz klikalność. Warto więc zadbać o strukturę swojej witryny.

Show Comments

No Responses Yet

Leave a Reply